رنگ کردن مو در بارداری

چگونه بی خطر و بدون هیچ ضرری برای جنین در بارداری موهایمان را رنگ کنیم ؟؟

اکثر پزشکان توصیه می کنند که زنانی که مایل به باردار شدن هستند ، یا باردار هستند از رنگ موهای شیمیایی استفاده نکنند  ، رنگ موهای شیمیایی ممکن است با نقایص هنگام تولد مرتبط باشد  اگر چه ثابت نشده است ولی پزشکان ترجیح می دهند هیچ خطری مادران و نوزادانشان را تهدید نکند .
امروزه با توجه به  شرایط زندگی ، اکثر افراد در سنین کم و جوانی موهایشان سفید می شود و این سفیدی مو خیلی خوشایند نیست . مادر بارداری  که توصیه نشود از رنگ شیمیایی برای پوشاندن موهای سفیدش استفاده کند آیا کل این دوران بارداری رو با موهای سفیدش بگذراند آیا دیدن این موهای سفید آن هم در دوران جوانی ناراحت کننده  نیست پس راه حل برای پوشاندن موهای سفید چیست ؟؟؟
حنا یک نوع گیاه رنگ زای بی خطر است که مواد شیمیایی ندارد و برای خانم هایی که در دوران بارداری هستند حتی افراد مبتلا به سرطان که پزشکشان آن ها را به استفاده از رنگ های شیمیایی منع کرده و به طور کلی کسانی که می خواهند از مضررات رنگ موهای  شیمیایی در امان باشند و با خیال راحت موهایشان را رنگ کنند توصیه می شود .
در مورد حنا باید به این نکته مهم توجه داشت که به صرف گیاهی بودن آن ممکن است خانم باردار در دوران بارداری به آن حساسیت پیدا کند بدون آنکه قبلا حساسیتی نسبت به آن داشته باشد بنابراین قبل از استفاده حتما تست حساسیت حنا روی بازو گذاشته شود و در صورت نبود هیچ علائم حساسیت زا از جمله سوزش ، خارش ، التهاب ، قرمزی و … با خیال راحت از حنا استفاده کند .
تنها استثنا در مورد استفاده حنا برای کودکان خردسال زیر 7 سال است که توصیه می شود استفاده نکنند .